قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات

  • کد خبر: ۲۲۵۴۲۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از  ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید؛ به‌طوری‌که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود مشهدی‌شریف با بیان اینکه تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید، به‌طوری‌که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد، تصریح کرد: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد، ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم؛ به‌طوری‌که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

 مشهدی‌شریف افزود: براساس قانون، سامان‌دهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به وزارت صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته‌ایم، براساس قانون سامان‌دهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین‌نامه ازرده‌خارج‌کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد: امیدواریم زیرساخت اسقاط آیین‌نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود؛ به‌طوری‌که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی‌شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یک‌سال دیگر برای مشتری می‌زنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند و عملا با این کار، متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد: تعداد اتوبوس‌های تولیدشده در سال گذشته خیلی کم بود و تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است.

مشهدی‌شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی، ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود. این صندوق توسعه صنعت درحال‌حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتورسیکلت است؛ به‌طوری‌که دولت موظف است ظرف ۳ ماه آینده مبالغی را که در این صندوق جمع‌آوری شده است، به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که امیداوریم این صندوق، بخشی از مشکلات را حل کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->