اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ارزیابی خسارات ۳ هزار کانتینر در انفجار بندر شهید رجایی پیش بینی بورس برای فردا (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات

  • کد خبر: ۲۲۵۴۲۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از  ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید؛ به‌طوری‌که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود مشهدی‌شریف با بیان اینکه تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید، به‌طوری‌که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد، تصریح کرد: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد، ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم؛ به‌طوری‌که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

 مشهدی‌شریف افزود: براساس قانون، سامان‌دهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به وزارت صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته‌ایم، براساس قانون سامان‌دهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین‌نامه ازرده‌خارج‌کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد: امیدواریم زیرساخت اسقاط آیین‌نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود؛ به‌طوری‌که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی‌شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یک‌سال دیگر برای مشتری می‌زنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند و عملا با این کار، متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد: تعداد اتوبوس‌های تولیدشده در سال گذشته خیلی کم بود و تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است.

مشهدی‌شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی، ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود. این صندوق توسعه صنعت درحال‌حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتورسیکلت است؛ به‌طوری‌که دولت موظف است ظرف ۳ ماه آینده مبالغی را که در این صندوق جمع‌آوری شده است، به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که امیداوریم این صندوق، بخشی از مشکلات را حل کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->